Vaje pripravnikov – uvodne vaje

V soboto, 24.9., smo imeli uvodne vaje z novo generacijo pripravnikov v našem društvu. Na začetku so zadolžili osebno zaščitno obleko ter prejeli nekaj osnovnih informacij o delu pripravnika v gasilski enoti. Sledila je predstavitev osebne zaščitne opreme in nato ogled vozil v enoti in seznanjenje z njuno opremo. Na koncu smo jim predstavili še osnove dela z IDA in njegovo uporabnost.

Državna gasilska orientacija 2016

V soboto, 17.9.2016, sta se ekipi pripravnikov in pripravnic udeležili državnega tekmovanja iz orientacije, na katerem je tekmovalo 188 ekip. Na letošnjem državnem tekmovanje v gasilski orientaciji se je znova za čas teka vključno z mrtvimi časi uporabljalo elektronsko merjenje časa s sistemom Sportident. Prizorišče tekmovanja je bilo na smučišču Golte v Zgornji Savinjski dolini. Ob vznožju žičnice je potekala prijava pri komisiji A in prva vaja postavitev orodja, kjer naši ekipi nista imeli večjih težav. Pot se je nadaljevala na start, do katerega smo se prepeljali z žičnico. Na štartu nas je pričakalo malce slabo vreme in dež. Proga je bila tehnično kar zahtevna, saj so večji del proge sestavljali klanci in spusti, kjer smo kar nekajkrat zaradi drsečih tal pristali na njih. Vaje smo opravili kar se da najbolje. Obe ekipi sta prispeli do cilja, ena malo prej, druga malce kasneje, a važno da smo se imeli dobro. Pripravniki so osvojili 18. mesto od skupno 30 ekip, pripravnice pa 16. mesto od skupno 27 ekip. Važno je sodelovati in pri tem kar počnemo uživati. Tako je bilo to tekmovanje še ena nova izkušnja in popotnica za naprej.

Nina Hribljan

golte1

golte2

golte3

Zlata poroka – zakonca Rudolf

Takih dogodkov je malo in prav je, da se jih poveselimo. Včeraj smo za zakonca Rudolf, ki te dni obeležujeta 50 let poroke in sta v gasilskih vrstah že vrsto let, pripravili presenečenje v gasilskem duhu. Naredili smo jima cevni gasilski predor, skozi katerega sta se sprehodila in na koncu z VT ročnikom podrla tarčo. Zlatoporočenca sta bila našega obiska zelo vesela in upamo, da jima bo ostal v lepem spominu.

Mnogo desetletij srečnih
vama še želimo,
in da obletnico poroke
z vama proslavimo!
Naj ljubezen brez prestanka
vaju obiskuje,
z njo pod isto streho
pa še zdravje naj domuje!

To vama želimo gasilci PGD Ivanje selo

Usposabljanje – požari v naravi, 1. vod GZ Cerknica

V soboto, 10.9.2016, je na Osrednjem vadbišču Slovenske vojske Poček potekalo usposabljanje 1. voda GZ Cerknica za posredovanje pri požaru v naravi izven meja njenega delovanja. Dan se je začel s predavanje v dvorani GD Unec, od tam pa nas je pot vodila do Počka, kjer smo delali na 3 delovnih točkah (gašenje z ročnim orodjem, gašenje z VT in gašenje s klasičnimi napadi). Po končanem delu na delovnih točkah je sledila zaključna vaja z namenom, da se preizkusi delovanje voda na realni situaciji. Celotno usposabljanje se je izkazalo za zelo poučno, zanimivo in potrebno, saj smo s tem spoznali opremo enot v vodu ter se družili in krepili odnose med enotami v vodu. Na usposabljanju je sodelovalo skupaj 32 gasilcev in 8 inštruktorjev iz PGD Nova vas, Cerknica, Grahovo, Žerovnica, Bezuljak, Rakek in Ivanje selo. Iz našega društva je sodelovalo 7 gasilcev, od tega 2 kot inštruktorja. Fotografije najdete v naši fotogaleriji, video pa TUKAJ.

Kako zelo zahtevne in nepredvidljive so take intervencije se je pokazalo tudi na našem usposabljanju, kjer nam je kljub vsem ukrepom, da na lokaciji ne pride do ponovnega požara, zagorelo. In to kljub temu, da se je po zaključku ostalo na lokaciji, očistilo in zalilo rob požarišča ter pogasilo posamezna žarišča v notranjosti požarišča. Zaradi obilice humusnega materiala in neposrečeno izbrane oziroma določene lokacije usposabljanja, kjer ni gorelo že vrsto let, se nam je že pogašen in saniran talni požar (vsaj tako je bilo vidno ob našem odhodu) do sobote zvečer preselil v podtalnega. Tega nam je uspelo dokončno pogasiti šele v torek, 13.9., v dopoldanskih urah. Požarišče smo dodatno zalili s cca. 9000 litri vode.

120 let PGD Hruševje

V soboto, 3.9.2016, je Prostovoljno gasilsko društvo Hruševje praznovalo 120-letnico delovanja. Povabilu na njihovo praznovanje smo se odzvali tudi mi. Ta dan je bil gasilsko obarvan že od zjutraj, ko se je pričelo državno tekmovanje gasilskih enot širšega pomena (GEŠP) v razrezu vozil v starem kamnolomu, ob 15. uri je bila otvoritev novega gasilskega doma, ob 17. uri pa slavnostna parada ob 120-letnici domačega gasilskega društva. Po zaključku uradnega dela, pa se je celodnevno dogajanje zaključilo z gasilsko veselico v starem kamnolomu. Otvoritev doma, katerega pokrovitelj je bil predsednik države, gospod Borut Pahor, so se poleg predstavnikov GZ Postojna udeležili še podpredsednik Gasilske zveze Slovenije, državni sekretar na ministrstvu za obrambo ter župan občine Postojna, Igor Marentič. Gasilski dom je sodobno opremljen. Garažna vrata se ob pozivu na intervencijo odprejo avtomatsko, v prvem nadstropju je nadzorni center, v katerem so 3 računalniki. Na levem računalniku je ves čas odprta spletna stran, kjer lahko spremljajo lokacijo vseh gasilcev in vozil, na desnem računalniku je odprta spletna stran Intervencije.net. Na televizijskem zaslonu je prikaz slike iz 3 kamer, ki snemajo izvoz vozil, orodišče in parkirišče. V kleti se nahaja prostor za druženje. Po otvoritvi gasilskega doma je sledila parada gasilcev in gasilskih vozil skozi Hruševje. Več si lahko preberete tukaj.

20160903_154606

20160903_171103

Srečanje veteranov 2016

V nedeljo, 28. avgusta 2016, je bilo že tradicionalno srečanje veteranov Gasilske zveze Cerknica pri lovski koči na Gorenjem Jezeru. Organizacijo sta prevzela PGD Žerovnica in Gorenje Jezero, katero sta tudi v zadovoljstvo vseh udeleženih veteranov zelo dobro pripravila. Tega srečanja smo se udeležili tudi veterani iz Ivanjega sela: Štefančič Alojz in Ivanka, Štefančič Franc, Modic Marjanca, Milavec Lučka, Modic Marija in Elizabeta, Matičič Alojz, Oblak Stanislav, Opeka Joža. Za popestritev programa so zapele ljudske pevke Jezerska tršca in Dolenjega Jezera, za živo glasbo je skrbel Šparemblek. Ob dobri glasbi in hrani se je srečanje zavleklo v noč. Pri izbiri najstarejšega člana in članice je bila med najstarejšimi udeleženki članica našega društva Marija Modic. To srečanje pomeni za veterane zelo veliko in jim je tudi zahvala za njihovo preteklo delo.